Monday, December 21, 2009

Best nyer...............

Hari Anugerah Kecermelangan Murid 2009 baru berlepas.....
Saya akan menceritakan dari mula2 kitorang pijak kaki kat situ.......

Kitorang bertolak dr rumah pastu sampai ke sekolah. Sampai kat sekolah, tgk2 sorang pun tak dtg lagi.So kitorang tak kan nak gi keluar je sambil duk dlm sekolah sorang2.....so kitorang semua(with adik beradik)duk dlm kereta borak2. Pastu adalah sorang dua yg dtg.Kitorang pon keluar salam salam ngan ibu sebab masa tu kitorang tg dulu pastu ibu dtg lewat sikit. Pastu kitorang masuk sekolah. Masa tu jugak ada lah sorang dua guru dtg.....kitorang borak ngan cekgu. Masa berlalu begitu pantas. Pastu makin ramai kwn2 dtg. Pastu kitorang pun disuruh oleh cikgu duduk dalam kelas untuk sarapan. Parents kelas lain.........pastu lepas mkn kitorang kena pegi kelas 3 emas. Sbb cikgu nak sebut nama nak check org semua ade ke tak. Pastu nak tunggu tiba masa untuk penyampaian thn 4 bukan sekejap. Punyelah lama. Kitorang je rasa sekejap. TApi apa yg buat kitorang rasa sekejap? Sbb kitorang main batu seremban. Giliran demi gilirang kitorang main. Sampai masa nya kitorang punya turn untuk terima hadiah. Pastu masa nak beratur tu punye lah berdebar-debar dgn cikgu amudha. Pastu cikgu panggil nama saya pastu cikgu amudha suruh saya tunggu dulu sebelum naik sebab nak tunggu dia ckp apa yg kita menang. Saya menang tiga hadiah. Dia sebut lah apa yg ketiga2 yg saya menang hadiah tu. Pastu baru lah naik hadiah saya diberi oleh Puan Guru Besar iaitu Puan Hajah Noraini Binti Abdullah dan diiringi oleh Penolong Kanan Kurikulum(bukan ko-kurikulum) iaitu Puan Hajah Norhayati Binti Haji Nor Aris. Pastu turun pentas cikgu gowri suruh pegang paperbag tu elok2 pastu lalu ikot belakang. Pastu kena bagi hadiah kat parents bagi diorang pegang. Pastu sape yg masuk persembahan koir kena pegi kelas 3 mutiara. Kitorang pergi lepas tu cikgu kata pakai tie sahaja(siapa yg pengawas) pastu pakai bunga yg lekat kat baju tu...apa tah nama tu. Pastu perempuan macam biasa lah, MAKEUP. Masa perempuan makeup, lelaki ternganga tengok. Lepas perempuan make up, cikgu amudha kata lelaki kena pakai bedak je. Kitorang perempuan semua gelak terbahak2. pastu dah siap make up apa semua, kitorang berlatih sekali. pastu kitorang pergi beratur. Pastu wat persembahan. Berdebar2 dpn parents. pastu hari anugerah pun habis. Masa tu x balik umah lg. Tapi makan Mcdonalds.

Sampai sini je lah saya nak cerita tentang Hari Anugerah Kecermelangan Murid 2009. Hadiah nya nanti lah saya bagitau.

2 comments: